MEDIJSKA
PREZENTACIJA KULTURNO UMETNIČKOG STVARALAŠTVA NOVOG SADA – ISTRAŽIVANJE
UVOD
Ova analiza deo je razvojno istraživačkog projekta
čiji je cilj da u konačnom rezultatu unapredi produkciju u informativnim
medijima koji se bave kulturom i umetničkim stvaralaštvom.
Najpre je bilo potrebno klasifikovati medijske
sadržaje koji za temu imaju kulturno stvaralaštvo, zatim analizirati njihov
sadržaj . Iza toga bi se moglo analizirajući dobijene rezultate pristupiti
rasprvi o unapređenju modela za za medijsko prezentovanje kulture.
Ovom prilikom ispitivani su samo medijski sadržaji
na srpskom jeziku i to informativne specijalizovane emisije JAVNOG
RADIODIFUZNOG SERVISA VOJVODINE i tekstualni korpus troje dnevnih novina koje
izlaze na srpskom jeziku. Popis medija u kojima se pojavljuju sadržaji iz
kulture svakako je širi i u njega treba uključiti medije nacionalnih manjina
ali takođe i alternativne onlajn medije te
štampana periodična njus izdanja. Ali kao polazište koristili smo ovakav uzorak
zbog lakšeg uočavanja određenih tendencija.
Istraživanje je vodilo računa o medijskom kontekstu.
U istraživanju koje se odnosilo na emisije JAVNOG RADIODIFUZNOG SERVISA
VOJVODINE prilikom analize sadržaja korišćena je metoda
kvantitativno-kvalitativne analize medisjkog diskursa kao istraživački
postupak.
Kao i svaka diskurzivna analiza i naša se u analizi
štampanih medija fokusirana na jezik i značenja koja se putem jezika proizvode
kroz pisani tekst. Jer, jezik nije neutralni medijum putem koga se samo
komunicira i razmenjuju informacije. Jezik je socijalno polje unutar koga se
aktivno oblikuje naše znanje o svetu koji nas okružuje. U tom smislu smo nastojali
da uz pomoć diskurzivne analize jezik, koji se koristi unutar raznovrsne
prikupljene, pre svega tekstualne, empirijske građe, tretiraju ne kao puku
refleksiju realnosti, već kao medijum koji tu realnost konstruiše i organizuje
za nas. U tom smislu i smo tretirali i novinarsko urednički rad kao određeni
artefakt koji nam govori o društvenim okolnostima.
Za potrebe analize audio vizuelnih sadržaja
konstruisan je kodeks (kodni list) koji je sadržao 19 kategorije. Svaka
kategorija sadrži stavke na osnovu kojih je sadržaj i klasifikovan.
Monitoring i prikupljanje građe vršeni su u avgustu
i septembru 2017. godine a sama obrada i analiza prikupljenih podataka u
oktobru i novembru 2017.
Нема коментара:
Постави коментар