Mišljenje nije ni protegnuta nit između subjekta i objekta, niti kruženje jednog oko drugog. Ono se pre zbiva u odnosu između teritorije i zemlje. Kant je manje no što se veruje zatočenik subjekta i objekta, zato što njegova ideja kopernikanskog obrta direktno povezuje mišljenje sa zemljom; Huserl zahteva jedno tle za mišljenje, tle koje bi bilo nalik zemlji utoliko što niti se kreće niti miruje, poput prvobitne intuicije.

Žil Delez i Feliks Gatari: "Šta je filozofija?"

ISTRAŽIVANJA



    

MEDIJSKA PREZENTACIJA KULTURNO UMETNIČKOG STVARALAŠTVA NOVOG SADA – ISTRAŽIVANJE






UVOD




Ova analiza deo je razvojno istraživačkog projekta čiji je cilj da u konačnom rezultatu unapredi produkciju u informativnim medijima koji se bave kulturom i umetničkim stvaralaštvom.
Najpre je bilo potrebno klasifikovati medijske sadržaje koji za temu imaju kulturno stvaralaštvo, zatim analizirati njihov sadržaj . Iza toga bi se moglo analizirajući dobijene rezultate pristupiti rasprvi o unapređenju modela za za medijsko prezentovanje kulture.
Ovom prilikom ispitivani su samo medijski sadržaji na srpskom jeziku i to informativne specijalizovane emisije JAVNOG RADIODIFUZNOG SERVISA VOJVODINE i tekstualni korpus troje dnevnih novina koje izlaze na srpskom jeziku. Popis medija u kojima se pojavljuju sadržaji iz kulture svakako je širi i u njega treba uključiti medije nacionalnih manjina ali takođe i alternativne  onlajn medije te štampana periodična njus izdanja. Ali kao polazište koristili smo ovakav uzorak zbog lakšeg uočavanja određenih tendencija.
Istraživanje je vodilo računa o medijskom kontekstu. U istraživanju koje se odnosilo na emisije JAVNOG RADIODIFUZNOG SERVISA VOJVODINE prilikom analize sadržaja korišćena je metoda kvantitativno-kvalitativne analize medisjkog diskursa kao istraživački postupak.
Kao i svaka diskurzivna analiza i naša se u analizi štampanih medija fokusirana na jezik i značenja koja se putem jezika proizvode kroz pisani tekst. Jer, jezik nije neutralni medijum putem koga se samo komunicira i razmenjuju informacije. Jezik je socijalno polje unutar koga se aktivno oblikuje naše znanje o svetu koji nas okružuje. U tom smislu smo nastojali da uz pomoć diskurzivne analize jezik, koji se koristi unutar raznovrsne prikupljene, pre svega tekstualne, empirijske građe, tretiraju ne kao puku refleksiju realnosti, već kao medijum koji tu realnost konstruiše i organizuje za nas. U tom smislu i smo tretirali i novinarsko urednički rad kao određeni artefakt koji nam govori o društvenim okolnostima.
Za potrebe analize audio vizuelnih sadržaja konstruisan je kodeks (kodni list) koji je sadržao 19 kategorije. Svaka kategorija sadrži stavke na osnovu kojih je sadržaj i klasifikovan.
Monitoring i prikupljanje građe vršeni su u avgustu i septembru 2017. godine a sama obrada i analiza prikupljenih podataka u oktobru i novembru 2017.

Нема коментара:

Постави коментар